Directie Audi Brussels weigert parlementair bezoek, PVDA wil dat directie in het parlement verschijnt

De directie van Audi Brussels heeft een parlementair bezoek aan het bedrijf definitief geweigerd. PVDA-volksvertegenwoordiger Nabil Boukili: “Deze weigering is onaanvaardbaar. Het toont aan hoe de directie neerkijkt op het personeel. We moeten alles in het werk stellen om een industriële toekomst voor de site te garanderen en zoveel mogelijk jobs te behouden.”

donderdag 5 september 2024

De PVDA wil volgende week een parlementaire commissie bijeenroepen om de directie van Audi Brussels te horen. “We willen tekst en uitleg bij deze weigering. Er zijn veel overheidssubsidies in dit bedrijf gestoken. Het personeel van Audi en van de onderaannemers verdient opheldering. Wij gaan niet bij de pakken blijven zitten en moedigen alle mogelijke industriële alternatieven voor de site aan”, zegt Robin Tonniau, PVDA-volksvertegenwoordiger en zelf voormalig arbeider bij Volkswagen Vorst.

De PVDA nam het initiatief voor het bezoek, waarmee ze de politici wil tonen dat dit moderne bedrijf zich kan aanpassen aan alle behoeften van de automobielindustrie van de toekomst.

“We hebben een coherente industriële strategie nodig in België en Europa om ervoor te zorgen dat al deze verzamelde knowhow antwoorden kan bieden op de uitdagingen van morgen op het vlak van mobiliteit en klimaat. De politiek moet haar verantwoordelijkheid nemen voor het ontwikkelen van een industrieel plan voor de toekomst”, besluit Robin Tonniau.