Quinten Vanheuverzwyn

2de plaats lijst Vlaams parlement Vlaams-Brabant

Profvoetballer bij Anderlecht worden lukte niet, maar zijn droom om de wereld te veranderen, die zit er nog in. Misschien wel straks vanuit het Vlaams parlement.

Volg Quinten Vanheuverzwyn op:

Quinten Vanheuverzwyn

Quinten is geboren in Asse en is fervent supporter van voetbalclub RSC Anderlecht. Hij speelt zelf ook voetbal, maar zijn jongensdroom om ooit bij paars-wit te spelen kon hij jammer genoeg niet waarmaken. Verder dan spits in het provinciale voetbal schopte hij het niet, en vandaag beperkt hij zich tot zaal- en amateurvoetbal.

Een andere droom kon hij wel waarmaken: proberen om de wereld te veranderen met de PVDA.

Als tiener lag ik al wakker over de klimaatverandering, oorlog en ongelijkheid. En dan is er natuurlijk maar Ć©Ć©n partij waar je terecht kunt: de PVDA.

“Ik ben eigenlijk al heel mijn leven bezig met politiek”, vertelt Quinten. “Als tiener lag ik al wakker over de klimaatverandering, oorlog en ongelijkheid. En dan is er natuurlijk maar één partij waar je terecht kunt: de PVDA.”

Eerst stond hij mee aan de wieg van de lokale partijafdeling in Asse, en na zijn studies sociaal werk en politieke wetenschappen ging hij aan de slag voor de partij in het Vlaams Parlement. Vandaag leidt hij er het team van de PVDA als fractiesecretaris.

In het parlement volgde hij de thema’s welzijn en klimaat op. Zo droeg hij een steentje bij in de strijd die volksvertegenwoordiger Lise Vandecasteele levert tegen de privatisering van de ouderenzorg en ondersteunde hij Jos D’Haese in zijn werk voor de onderzoekscommissie rond de PFOS-vervuiling.

Quinten wil de expertise die hij opdeed als fractiemedewerker inzetten om het straks in het parlement op te nemen voor een beter milieu- en klimaatbeleid.