Julien Ribaudo

Volksvertegenwoordiger in de Kamer.

Julien Ribaudo, hoofd van RedFox, de jongerenbeweging van de PVDA, is de stem van de jongeren in de Kamer.

Volg Julien Ribaudo op:

Julien Ribaudo

Een handjevol mensen wordt miljardair terwijl een op de vier kinderen in Brussel in armoede leeft. Julien accepteert deze groeiende ongelijkheden niet. Als voormalig sociaal werker met jongeren heeft hij de moeilijkheden van de jeugd met eigen ogen gezien.

"De PVDA is de enige partij die de samenleving echt wil veranderen. Het is de partij die elke dag in de wijken aanwezig is om naar mensen te luisteren en samen te zoeken naar hoe we dingen kunnen verbeteren," zegt Julien. "We hebben principes en we gooien ze niet overboord na de verkiezingen zoals andere partijen." Onze volksvertegenwoordiger is ook trots op het jongerenprogramma van de PVDA en vooral op de jonge PVDA-kandidaten die de stem van de jeugd in de parlementen laten horen.

In het parlement strijdt hij voor gratis en kwalitatief beter openbaar vervoer, tegen discriminerende regels op scholen, voor de erkenning van de genocide in Palestina en voor het belasten van de superrijken.

Om te ontspannen, ontdekt hij graag nieuwe muziek op Spotify of houdt hij zich bezig met fotografie.