Gemeenteraadsverkiezingen: verover de stad met de PVDA

Je kunt er nog moeilijk aan ontkomen. Op 14 oktober zijn er in België gemeenteraadsverkiezingen. De PVDA voert een ambitieuze campagne om de steden en de gemeenten te heroveren op de projectontwikkelaars, op de achterkamerpolitiekers en op degenen die haat en verdeeldheid zaaien.

Doe mee met de PVDA

De PVDA zoekt zoveel mogelijk rebellen met een groot hart om de stad te veroveren. Wij voeren geen grote reclamecampagnes op z’n Amerikaans die handenvol geld kosten. Bij ons zijn het de mensen die onze grote kracht zijn. Iedereen kan bijdragen naar zijn of haar eigen mogelijkheden. Hang een affiche voor je venster, steun ons financieel, of help ons met het verdelen van onze folders.

Alle hulp is welkom: sluit je aan bij de rebellen met een groot hart

De uitdagingen van de campagne

“Wij willen geen komma’s veranderen, wij willen de stad veranderen”, zegt Peter Mertens, voorzitter van de PVDA. “Wij kiezen partij voor een stad op mensenmaat, een stad die niet te koop is aan de hoogste bieder, maar die zich organiseert en werkt voor de noden van haar inwoners.”

Enkele voorstellen uitgelicht

In het hele land hebben lokale afdelingen van de PVDA rijkgevulde programma’s opgesteld met honderden voorstellen. Elke gemeente heeft zijn eigenheid, maar overal heeft de PVDA programma’s vol sociale voorstellen voor een beleid dat breekt met het bestuur van de traditionele partijen. Hier enkele thema’s die belangrijk zijn.

Ons programma is ook gebaseerd op een Grote Bevraging die we hielden in alle steden en gemeenten waar we een lijst indienen. Meer info: #DeGroteBevraging: PVDA wil jouw mening voor gemeenteraadsverkiezingen

De PVDA actief: ontdek ons werk op het terrein

Volg ons op Facebook en Twitter en ontdek blijf op de hoogte van de rijkdom van onze dagelijkse werking. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en mis geen enkele primeur, artikel, campagne …

In de kaart hieronder vind je de PVDA in je buurt.