Brussel (Foto Solidair, Vinciane Convens)

Fluit ze terug! • Stuur een protestmail naar Michel & De Wever

Antwerpen-Centraal

Op donderdag 20 november stond de PVDA aan 48 treinstations in het hele land om 50.000 pamfletten uit te delen. In het pamflet geeft de partij aan de pendelaars uitleg over de antisociale maatregelen van de regering-Michel-De Wever. Meteen het startschot voor de actie  “Fluit ze terug!”

• Klik hier voor het pamflet dat vanmorgen aan de treinreizigers werd uitgedeeld.
  • Klik hier om een protestmail naar Michel & De Wever te sturen

De PVDA vraagt de pendelaars via de actie “Fluit ze terug!” op een originele manier uiting te geven aan hun ontevredenheid met de regering-Michel-De Wever. In het pamflet dat de partij verspreidt, stelt de PVDA voor een digitale protestkaart te versturen naar de heren Michel & De Wever (te downloaden via www.fluitzeterug.be). “We houden niet van de plannen van uw regering. U bespaart onze samenleving kapot. In plaats van 2,1 miljard zuurstof weg te zuigen uit het spoor, zouden we beter investeren. Zo verhogen we het comfort voor de reizigers, blijven tickets betaalbaar en geven we een boost aan de economie en de tewerkstelling. En het is goed voor het klimaat. Elke trein houdt tientallen auto’s of vrachtwagens van de weg”, staat in de protestboodschap van de PVDA.

En daar stopt het niet mee. De kritiek die de treinreizigers kunnen formuleren, kan over veel meer gaan. De linkse partij geeft nog vijf andere redenen om de federale regering dringend terug te fluiten:

1.    Ze besparen onze samenleving kapot.

2.    Ze spelen met de toekomst van onze kinderen.

3.    Ze laten het grote geld schieten.

4.    Ze zijn elk democratisch draagvlak kwijt.

5.    Ze smoren elk debat over alternatieven.

Het pamflet van de PVDA werd donderdagochtend uitgedeeld aan de volgende stations: Luik-Guillemins, Verviers, Luik-Paleis, Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Brussel-Noord, Tubeke, Charleroi, Namen, Andenne, Ciney, Dinant, Marloie, Antwerpen-Centraal, Antwerpen-Berchem, Mechelen, Mechelen Nekkerspoel, Duffel, Essen, Kalmthout, Heide, Kapellen, Herentals, Mol, Geel, Gent-Sint-Pieters, Deinze, Aalter, Oudenaarde, Aalst, Sint-Niklaas, Lokeren, Eeklo, Dendermonde, Gentbrugge, Sint-Truiden, Diepenbeek, Hasselt, Genk, Neerpelt, Baal, Leuven, Landen, Vilvoorde, Kortrijk, Brugge, Oostende, Menen.

Reacties

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil, en dat is mijn indruk men wil niet gaan voor dialoog of wel ja maar dan enkel binnen hun regels dus wordt het niks