Comac

Comac, jongerenbeweging van de PVDA

Comac is de jongerenbeweging van de PVDA. De beweging verenigt jongeren, tussen 14 en 30 jaar, die willen strijden tegen onrechtvaardigheid. De beweging telt vandaag ongeveer 700 leden doorheen heel het land. Net zoals de PVDA is Comac een nationale en tweetalige beweging.

De ‘vermarkting’ of het commercieel maken van het onderwijs, het groeiende racisme, de fascisering van de staat en de achteruitgang van de democratische rechten, de milieucrisis, stigmatisering van jongeren als een “schadelijke bende”, de opkomst van het conservatieve en nationalistische gedachtegoed zowel in het noorden als het zuiden van het land, de nieuwe imperialistische oorlogen, de systematische aanvallen tegen de vakbonden, etc. : stuk voor stuk onderwerpen die aanleiding zijn tot discussie aan de universiteiten en Comac neemt deel aan deze debatten. Voor het verspreiden van een marxistische analyse en strijdpunten waarrond de studenten te verenigen zijn, om zoveel mogelijk progressieve studenten te organiseren, om te leren ons gezamenlijk te verzetten en het fatalisme te bekampen, om de PVDA steeds breder bekend te maken.

Comac is actief op de campus van 8 universiteiten en hogescholen in Brussel, Antwerpen, Luik, Gent, Leuven, Bergen en Leuven, en daarnaast in verschillende hogescholen; en telt ongeveer 500 leden.

Comac-studenten organiseert elk jaar collectieve blokken tijdens de vakanties van Kerstmis en Pasen en brengt zo soms meer dan 200 jongeren samen die willen studeren in een serieus kader van wederzijdse hulp in een solidaire sfeer. Comac-studenten organiseert ook elk jaar haar vormingsweekend, de Karl Marx School, van 7 tot 9 maart 2014.

Verantwoordelijken van Comac-studenten

Charlie Le Paige • Email: charlie.lepaige@comac-etudiants.be • GSM: 0474 33 79 27 • Facebook • Twitter

Olivier Goessens • Email: olivier.goessens@comac-studenten.be • GSM: 0494 77 05 06 • Facebook • Twitter

Links

In juni 2012, tijdens haar zomerkamp, maakte Comac de video “CHEnge Your Future”

Lid worden van Comac kost vijf euro per jaar, klik hier

Meer weten? Surf naar de site van Comac

Comac op Facebook

Bestel hier de T-shirts, stickers, brochures... van Comac.