PVDA roept op tot ProtestParade tegen regering-Michel-De Wever nu zondag 19 oktober te Brussel

De linkse partij PVDA roept op tot een "creatieve protestparade" tegen de regering Michel - De Wever. "We merken dat er in alle geledingen van de samenleving ongerustheid groeit tegenover de plannen van de nieuwe regering Michel. Eigenlijk moeten we zeggen Michel - De Wever, want het is duidelijk dat de Antwerpse burgemeester vanaf de eerste dag schaduwpremier wordt. Zeker de indexsprong en de verhoging van de pensioenleeftijd zorgen voor onrust, maar ook de andere maatregelen zoals de besparingen bij de NMBS, de afbouw van de publieke diensten en de verharding van het asielbeleid maken mensen ongerust. Bovenop deze maatregelen komen ook nog eens de besparingen die in Vlaanderen, Brussel en Wallonië worden gerealiseerd", aldus PVDA-voorzitter Peter Mertens.

"Het ergste is dat de nieuwe regering recepten toepast die elders in Europa niet hebben gewerkt. Kijk maar naar het "gidsland" Duitsland, dat ondertussen in een recessie is terechtgekomen en dat vandaag het grootste aantal werkende armen van de Europese Unie telt. Het is absurd om nu in ons land gelijkaardige maatregelen toe te passen", zo zegt de voorzitter van de linkse partij nog.

"Met de ProtestParade willen wij een positief alternatief naar voor brengen. Een alternatief van investeringen in plaats van blinde besparingen. Precies in deze crisis is het tijd om te investeren in sociale, democratische en ecologische vernieuwing. Wij hebben een concreet alternatief uitgewerkt in ons Cactusplan. En dat plan willen we met onze ProtestParade in de verf zetten.", zegt Mertens.

De ProtestParade start zondag 19 oktober aan het Noordstation om 14u00 en eindigt aan het Albertineplein, waar Peter Mertens (Voorzitter PVDA), Raoul Hedebouw (Fractieleider PVDA in de kamer) en Line De Witte (Woordvoerster Comac, jongerenorganisatie van de PVDA) het woord zullen nemen.

Wij hopen iemand van uw redactie op de ProtestParade te mogen ontmoeten. Voor concrete afspraken voor interviews kan u contact opnemen met onderstaande.

Het cactusplan van de PVDA vindt u hier : http://pvda.be/cactusplan

Meer info : www.pvda.be/protestparade

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.