PVDA+ feliciteert linkse SP Nederland bij Europese Verkiezingen

PVDA+ voorzitter Peter Mertens is tevreden met het goede resultaat dat SP Nederland gisteren neerzette voor de Europese verkiezingen. Volgens een exit poll is de SP met 3% doorgegroeid naar een stevige 10%. Dat levert een extra zetel op waardoor de partij nu over 3 Europese zitjes beschikt.

“We feliciteren Emile Roemer en zijn partij voor de verdere opgang van authentiek links in Nederland. De SP Nederland is met een resultaat van 10% één van de grootste stijgers bij de Europese verkiezingen gisteren. En ondertussen krijgt de extreemrechtse PVV klappen. Dit bewijst dat consequent links in heel Europa aan het groeien is, en we zullen die stem de komende jaren meer dan nodig hebben. Het mooie resultaat van de SP Nederland is zeker ook te danken aan het volgehouden werk op het terrein van duizenden vrijwilligers onder het motto ‘100% sociaal’. Ik wil hen en het partijbestuur van de SP Nederland van harte feliciteren namens de PVDA+ in ons land.”, reageert Peter Mertens.

Het respect tussen beide authentiek linkse partijen is duidelijk wederzijds. Want wat als Emile Roemer Belg zou zijn? Onder die noemer sprak Emile Roemer onlangs een mooie steunboodschap uit voor de PVDA+ in België. Roemer hoopt op “een heel mooi resultaat voor de PVDA+ van Peter Mertens”, komende zondag.

Bekijk de videoboodschap

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.