Nieuws

Na verschillende uithalen van PS-kopstuk Paul Magnette schreef PVDA-voorzitter Peter Mertens deze open brief.

Een twintigtal jongerenorganisaties uit heel het land kwamen op vrijdag 20 mei 2016 samen voor het kabinet van minister van werk Kris Peeters. Ze gaven er de aftrap van het verzet tegen zijn hervorming van de arbeidswet.

De PVDA groeit. Dat blijkt ook uit de nieuwe peiling van VTM. De PVDA zou twee zetels halen in Vlaanderen en tien over het hele land. PVDA-voorzitter Peter Mertens reageert.

'Het wordt stilaan pathetisch hoe Koen Geens blijft ontkennen dat de besparingen die hij oplegt aan justitie en de hervormingen die hij daarvoor doorvoert, het fundament van de rechterlijke macht in vraag stellen', schrijft advocaat en PVDA-justit

Het einde van de 38-urenweek, superflexibele werkweken of levenslang interimwerk. Het zijn slechts enkele van de gevaren achter het voorstel voor de hervorming van de arbeidsmarkt van minister van Werk Kris Peeters (CD&V). We vatten de vijf belangrijkste maatregelen van de wet-Peeters kort samen en geven evenveel redenen om de wet te verwerpen.

“Wij zijn vóór diversiteit. In Antwerpen zit het vol met mensen van verschillende afkomst. Wij mogen hier geen onderscheid in maken. Wij zijn één, één grote familie. Wij wonen vlakbij.” Op 15 mei ging het door RedFox georganiseerde stadsfestival Diversity door. We gingen luisteren bij de festivalgangers en -vrijwilligers wat ze van het feest denken.

“Jullie generatie moet de laatste generatie zijn die opgroeit in een samenleving waarin racisme en discriminatie gebanaliseerd worden.” Dat was een van de boodschappen van PVDA-voorzitter Peter Mertens voor de enkele duizenden jongeren die afgelopen zondag genoten van een tweede editie van het jongerenfestival Diversity in Antwerp City.

De PVDA is niet te spreken over de beslissing van de Belgische regering om na Irak, nu ook Syrië te gaan bombarderen. Volgens de partij tonen de aanslagen in Brussel dat tussenkomen in Syrië een zeer slecht idee is.

PVDA Zelzate beleefde gisteren een historische gemeenteraad. Onder het oog van een bomvolle zaal boze burgers bond het bestuur op meerdere punten in.

Ook dit jaar neemt de PVDA met een delegatie deel aan de optocht van The Belgian Pride in Brussel op zaterdag 14 mei. PVDA-volksvertegenwoordiger en partijwoordvoerder Raoul Hedebouw zal de PVDA vertegenwoordigen tijdens de openingsplechtigheid aan de Kunstberg.