Nieuw Tommeltarief: forse korting voor bedrijven, gezinnen betalen de rekening

Gezinnen betalen gemiddeld 46 procent méér, terwijl bedrijven juist forse kortingen krijgen. De Vlaamse energieregulator Vreg en minister Tommelein lieten nochtans uitschijnen dat consumenten niet méér gaan moeten betalen na de invoering van de nieuwe capaciteitstarieven. Een “nuloperatie”, zoals ze beweren, wordt het geenszins.

Roltrap kapot? Bel de PVDA!

Een roltrap is geen luxe, maar een simpele kwestie van basismobiliteit in en rond een station. Als zo’n roltrap kapot is, is dat dan ook een vervelende kwestie voor de burger. En schiet de PVDA in actie.

Geen geld voor goede zorg? Vier voorstellen van de PVDA

De grootste mythe van deze tijd is dat er geen geld zou zijn voor goede zorg. De PVDA heeft vier positieve maatregelen voor een zorgsector op mensenmaat.

“Minister Vandeurzen, waar blijven de oplossingen voor de wachtlijsten?”

Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) plant grote veranderingen die de problemen met de wachtlijsten moeten oplossen. In de realiteit zien we dat deze veranderingen voor een aantal belangrijke problemen helemaal geen oplossing zijn.

Minister Schauvliege kreeg 10.000 protestmails over waterfactuur

Zo’n 10.000 mensen gingen in op de oproep van de PVDA om een protestmail te sturen naar minister Joke Schauvliege (CD&V) nadat bekend werd dat de waterprijs vanaf 1 januari verhoogt. Water is een mensenrecht, dat niet mag afhangen van de dikte van je portemonnee.

Doe mee!

De PVDA, dat zijn wij. Samen bouwen aan een wereld waarin we zaken in verandering brengen. Dat is de manier waarop we bij de PVDA aan politiek doen. Blijf op de hoogte, doe mee!

Tijd voor actie

Standpunt Peter Mertens

​De elite graait, grabbelt en grijpt als nooit tevoren

De elite graait, grabbelt en grijpt als nooit tevoren. Ongestraft verstoppen miljonairs en multinationals miljarden euro’s in postbusbedrijven en belastingparadijzen. Overbetaalde politici walsen ongestoord de draaideur door tussen politiek en grootbedrijf. Wat crisis? Een voorsmaakje van het nieuwe boek van PVDA voorzitter Peter Mertens, dat midden december bij Uitgeverij Epo van de persen rolt: ‘Graailand’. ‘Europa zal democratisch, duurzaam en sociaal zijn, of zal niet zijn’, zo schrijft hij.
Find PVDA on TwitterFind PVDA on FacebookFind PVDA on Google+Find PVDA on YouTubePVDA RSS feed

0712 '16
De Spiraal (Parketzaal)