De nieuwjaarsrecepties 2014 in beeld

auteur:

Webteam PVDA

Receptietijd afgelopen weekend. Op 24/25/26 januari kwamen PVDA-afdelingen samen in Antwerpen, Brussel, Gent, Luik en tal van andere plaatsen. Samen goed voor meer dan 2.000 aanwezigen. Om te klinken op het nieuwe jaar en op een goeie verkiezingsuitslag.

“Van alle nieuwjaarsrecepties vind ik die van de PVDA de ‘schoonste.’ Schoon omdat de drankjes en de hapjes hier niet van een cateraar zijn met ingehuurde jobstudenten, maar gemaakt, getapt en rondgedragen worden door vrijwilligers van de partij.”

Neen, bovenstaande uitspraak is niet wij die onszelf op de borst kloppen omdat er steeds zoveel prachtige mensen paraat staan bij alle PVDA-activiteiten overal te lande. Aan het woord is vtm-journalist Jan De Meulemeester die voor het weekblad Knack de nieuwjaarsrecepties van alle politieke partijen afschuimde.

Hij moet duidelijk genoten hebben van de nationale PVDA-nieuwjaarsreceptie in het Antwerpse Zuiderpershuis vrijdagavond, want hij gaat verder: “Schoon ook omdat het publiek bijzonder divers is: onder de klassieke geïnteresseerden opvallend veel jonge ouders met kinderen en nieuwe Vlamingen. Alle leeftijden ook. (…) Bijna 800 leden schreven zich in, dat zijn er 300 meer dan bij Groen. Het Antwerpse Zuiderpershuis zit tjokvol. Schoon ook omdat de partijtop weet hoe ze het schoon moet maken. Peter Mertens laat zich achter de schermen omringen met intelligente, doorwinterde apparatsjiks. Jonge mannen en vrouwen met ervaring in het middenveld, de advocatuur en de sociale bewegingen. En die weten hoe je in gemediatiseerde tijden een verkiezingsshow aanpakt.”

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

Vieren ze dan in Vlaams-Brabant nieuwjaar echt pas met Pasen?