Dossier • Alles over de miljonairstaks

85% van de Belgen is voorstander van een vermogensbelasting. Het PVDA-voorstel voor een miljonairstaks raakt alleen de 1% rijksten en is een alternatief voor de besparingen, die vooral de gewone mensen treffen. Het zou meteen ook een einde maken aan het belastingparadijs dat België is voor rijken. Hier leest u er alles over.

Steun de miljonairstaks

De PVDA lanceerde al in 2009 haar campagne voor de invoering van de miljonairstaks. Tienduizenden mensen tekenden de petitie. Sinds de PVDA ook twee volksvertegenwoordigers in het federale parlement heeft, weerklinkt ook daar steeds luider de roep om fiscale rechtvaardigheid.

Het wetsvoorstel van de PVDA

Teken de petitie

De miljonairstaks, wat is dat juist?

Waarom is de miljonairstaks nodig? Hoe pakken we het aan? Is de taks wel rechtvaardig? Gaan de rijken er niet vandoor gaan? In dit artikel vind je het antwoord op al je vragen.

Alles wat u al had willen weten over de miljonairstaks

Geen excuses meer: de zeven belangrijkste drogredenen weerlegd

Tien veel gestelde vragen over de miljonairstaks

Belastingontwijking: laat de egoïsten niet ontsnappen