(Foto Wikimedia Commons / Oakenchips)

Vandaag 11.00 u. – Kamercommissie bespreekt dotatie PVDA

Zal PVDA erkend worden als nationale partij en zal de partij de dotatie krijgen waar ze recht op heeft?

Deze voormiddag om 11.00 u. komt in de Kamer de “Controlecommissie betreffende de verkiezingsuitgaven en de boekhouding van de politieke partijen” opnieuw bijeen. Het derde punt op de agenda is de “Problematiek van de dotaties aan bepaalde politieke partijen”. Bekijk hier het agendapunt.

De vraag die opnieuw besproken wordt, is of het mogelijk is om een nationale partij te zijn in België en of de PVDA de dotatie krijgt waar ze sinds juni 2014 recht op heeft.

De linkse partij heeft nog steeds niet de volledige overheidsdotatie gekregen waar ze recht op heeft en dat ondanks een zeer duidelijk advies van de juridische dienst van de kamer. Ook de controlecommissie zelf besliste reeds op 18 februari 2014 dat de PVDA-PTB kon beschouwd worden als zijnde één nationale partij.

Deze discussie wordt deze voormiddag dus opnieuw besproken in de commissie. Straks weten we meer over de vraag of de traditionele partijen de PVDA haar correcte dotatie gunnen of niet..

PVDA-volksvertegenwoordiger Raoul Hedebouw zal de commissie bijwonen.

Persdienst PVDA

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.