Foto Solidair, Salim Hellalet

RedFox organiseert week van de diversiteit in Antwerpen, Brussel en Luik

auteur:

Dirk De Block

In de week van de diversiteit organiseert RedFox, de nieuwe jongerenbeweging van de PVDA, twee festivals, Diversity in Antwerp City en Diversity in Brussels City en een parade, Diversity in Liège City. Ze willen hiermee de positieve kanten tonen van diversiteit.

Wie er bij er was, zal het niet snel vergeten: het buurtfestival Diversity In Antwerp City 2015. Een gemoedelijke sfeer, opzwepende beats, afgewisseld door strijdbare speeches en sensuele gitaarmuziek. Een superdivers publiek van bijna 4000 aanwezigen kon proeven van smaken, kleuren en geuren van alle continenten, energieke enthousiastelingen leidden alles vrijwillig in goede banen, het was prachtig weer ... En dat allemaal gratis en voor niets. Met het buurtfestival wilde de jongerenbeweging van de PVDA tonen dat diversiteit geen bedreiging, maar een troef is.

We zijn ondertussen bijna een jaar verder en er is veel gebeurd: door oliegeld gesponsorde terreur, het stigmatiseren van mensen die hun verwoeste thuisland op gammele bootjes ontvluchten, een regering die het grote geld ongemoeid laat en bespaart op alles behalve nieuwe gevechtsvliegtuigen … Maar ook grote vakbondsmobilisaties, een succesvolle Hart Boven Hardmanifestatie, tientallen spontane solidariteitsacties met vluchtelingen en tegen verdeeldheid, Nuit Debout in de Franse steden, …

In tijden van toenemende polarisatie is een statement voor diversiteit en solidariteit meer dan ooit nodig. Daarom organiseert RedFox, de nieuwe jongerenbeweging van de PVDA voor 14 tot 18 jarigen [link: artikel RedFox nieuwe naam], dit jaar niet enkel de tweede editie van Diversity In Antwerp City, maar ook het festival Diversity In Brussels City en de parade Diversity In Liège City. Samen vormen ze een echte week van de diversiteit, een week om diversiteit te vieren en er alle positieve kanten van te ontdekken en te tonen.

Om van deze editie wederom een succes te maken, rekenen we echter ook op jou. Wil je een handje toesteken bij opbouw/afbraak of op de dag zelf, laat dan even iets weten: redfox@redfox.be. Financieel je steentje bijdragen wordt natuurlijk evenzeer gewaardeerd. Surf daarvoor naar onze crowdfundingpagina of stort een bedrag naar keuze op BE87 0010 5908 4594.

Facebookevents:

Reacties

Als lid van pdva deurne wil ik graag met jummie in contact komen aangaande 15 mei. is het mogelijk u telefonisch te bereiken mvg
Kijk eens op http://pvda.be/pvda/contact