Laat je stem horen: geen hogere kiesdrempel om PVDA uit parlement te houden

auteur:

Webredactie

In plaats van de graaicultuur aan te pakken, willen Open VLD en N-VA de kiesdrempel verhogen om de PVDA uit het parlement te houden. Laat je protest horen: stuur onderstaande protestmail naar alle partijvoorzitters. Jouw stem kan het verschil maken.

Ik stuur een mail naar de partijvoorzitters

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

nee tegen graaien/angst/repressie, ja tegen hoop en opstand!
Wanneer zal deze politieke "kaste" hún wereldvreemdheid inzien en meewerken aan een échte democratie, die participatie en transparantie hoog in hun vaandel zullen dragen?
Dat zijn pure mafia praktijken. En dat gaan we niet pikken. Nu hebben ze een andere methode uigevonden om een parij in een cordon te plaatsen vindenrijk zijn ze eel de graaiers.
De PVDA is de enige partij die het opneemt voor de arme mensen en de middenklasse ! Dus ze is broodnodig in het parlement omdat ze onvoorwaardelijk onze belangen verdedigt .
Weg met het gegraai !!!
laar democratie gelden ...
Naast GRAAIcultuur nu ook MACHTScultuur ? De macht gebruiken om te liquideren wat niet bevalt ?
als de kiesdrempel verhoogd is dat een aanval op de persoonlijke vrijheid van iedereen !!!
Als de PVDA volgens Bart De Wever het restafval van de 20ste eeuw zou zijn, dan is de NVA waarschijnlijk de toenemende dictatuur van de 21ste eeuw!
Waarom een kiesdrempel? Laat alle partijen aan bod komen, hoe klein ook! Vrije meningsuiting in een democratisch land!
De N-VA is ooit ook heel klein begonnen. Waarom duldt deze partij de aanwezigheid van een andere opkomende partij in haar kielzog niet? Idem voor Open VLD..
nva : niet voor anderen ??? open-VLD : open ??? voor eigen volk eerst ? autoritaire trekjes à volonté ??
Politici verander de spelregels niet tijdens het spel zoals kinderen dat doen. Hoe kan de burger nog vertrouwen hebben als de wetten worden aangepast a la tête du client?
kunnen de nva ers geen kritiek verdragen in de zaal ?? we klinken misschien een beetje teveel recht voor de raap
Schrik van PVDA? nochtans de enige partij die rechtvaardigheid naastreeft.
angst is een slechte raadgever,
Zo schaamteloos zijn ze reeds geworden de graaielite.
Zo willen deze partijvoorzitters hun macht waarborgen. En dit voor een partij die dan nog durft te beweren dat ze staat voor de vrijheid van de mensen ... arme democratie! Hoog tijd voor een nieuwe frisse wind die wat gezonde lucht aanbrengt.
Hoe "democratisch" is dit? Als de burgers voor PVDA kiezen en jullie ontnemen hen dan hun stem door een "technische" ingreep ... Dan regeren jullie vanuit ANGST en eigenbelang. Héél sjiek van die grote heren in Brussel ... en de hoofdstad van Vlaanderen! Heb moed en zie de realiteit onder ogen ... Ga de uitdaging op een sportieve manier aan!
De spelregels veranderen tijdens het spel omdat de andere dreigt te winnen? Foei! Echt gedrag van kleine kinderen.
Wanneer deze politici de trap beklimmen zie je hun achterwerk en dat is geen gezicht!
De participatieve democratie is al dood en begraven, hetgeen we nu nog hebben is de representatieve democratie en die gaat me nu ook aanpakken. Schaf die nutteloze senaat af en ook de provinciebesturen voor mijn part maar laat de kamer zoals ze is. Nog minder verkozenen leidt naar minder partijen, minder andere opinies en voor dat je het weet hou je en dictatuur over.
Ze proberen de gewone mens de mond te snoeren, en willen maar dat PVDA met noord Korea te vergelijken is en zo de schrik onder de bevolking te houden. Misschien dat er dan te weinig graaien valt.
Handen af van de PVDA. Zij hebben evenveel recht om in het parlement te zetelen. Stop met zakken vullen het is welletjes geweest. Weg met graailand en weg met de elite ( duivel) het wordt tijd voor verandering voor arme mensen en de middenklasse. Gedaan om mensen leeg te zuigen.
de kiesdrempel mag zeker niet verhoogd worden, zeker als het tot doel heeft één partij te kunnen uitsluiten !
ik wil deze PVDA mijn volle steun geven, om verder te gaan, en zeker uw stem in het parlement te houden.
En dan durven die traditionele partijen over democratie spreken , zijn ze niet beschaamd? Dit geeft een zuiver bewijs dat ze steeds hun macht willen behouden. De kern van de zaak is dat ze alleen met hun eigen macht bezig zijn maar nooit om het land degelijk en eerlijk te besturen alsook het welzijn van de burgers en dan hoofdzakelijk voor de lage en middenklasse. Begrijpen die heren dan niet als alles rechtvaardig verdeeld wordt en onze koopkracht stijgt alles beter draait.
kiesdrempel moet blijven zoals ze is , maar verlagen mag natuurlijk ook , hopelijk haalt ovld het niet bij de volgende verkiezingen !
Waarom mogen burgers niet op meerdere partijen stemmen om hun gewenste coalitie voorop te stellen? Partijen moeten toch ook een coalitie vormen?
Geachten, De heer Wilfried De Wachter had en heeft ook nog gelijk in "De trukkendoos van de Belgische particratie. Een Europese schande". De Belgische 'democratie' is een particratie met eigen spelregels, waar de burger -de kiezer- geen vat op heeft. Een niet-verkozen koning en een handvol amper gelegitimeerde partijvoorzitters leiden de dans. Ik hoop dat de hoofdarchitect van de volgende verkiezingen ook nog dit boek ter hand neemt, of ten minste één van zijn naaste medewerkers opdraagt het grondig door te nemen. "Vaak wordt beweerd dat geluk persoonlijk is, dat iedereen zijn of haar eigen weg naar geluk moet vinden. Kan zijn, maar ik heb nog nooit een onderwerp bestudeerd waarvan de resultaten zo voorspelbaar waren", zegt Mark Elchardus. Hij daagt politici uit om nieuw voorwaarden te creëren voor 'het grootste geluk van het grootste aantal'. Die lijken voor iedereen min of meer gelijk (uit: 'GELUK' het boek dat alle wereldleiders cadeau kregen, The World Book of Happiness). Zorg dat middelen en methodes voor iedereen beschikbaar blijven. Hoogachtend.
De pot op ermee!
voor hoop op echte verandering
Laten we het een beetje fair houden, okee?
Eerlijke politiek mag niet geboycot worden.
De kiesdrempel verhogen is geen goed pad om in te slaan. Het is een manier om de democratie meer te onderdrukken waarbij enkel de groot partijen maar meer macht kunnen krijgen. Laat het volk de keuze maken zoals het in een echte democratie zou moeten zijn. Wil u graag meer stemmen dan kan uw beter uw agenda punten aanpassen in plaats van 'te sleutelen' aan het system in nadeel van de kleinere partijen.
Ontoelaatbaar in een democratie. Als dit doorgaat stem ik pvda als protest.
zijn jullie dan zo bang? Pas maar op dat je binnen enkele jaren nog zelf de kiesdrempel kan halen
Onrechtvaardig, gewoon om de kleine man te muilkorven