Een gigantische “HakaKiwi” voor het kabinet van Maggie De Block

Op donderdag 7 december voeren PVDA en Geneeskunde voor het Volk een actie voor het kabinet van minister van Volksgezondheid De Block. Het wordt een indrukwekkende “HakaKiwi”, waarmee ze hun eis voor betaalbare geneesmiddelen kracht bijzetten. Kom ook en laat mee je stem horen!

Betaalbare geneesmiddelen voor iedereen? Ja, het is ook mogelijk, ook in België. Tienduizend mensen hebben onze petitie voor het kiwimodel al ondertekend. Het kiwimodel is een voorstel dat de PVDA en Geneeskunde voor het Volk meer dan tien jaar geleden lanceerden om geneesmiddelen goedkoper te maken. Het systeem wordt al toegepast in Nederland en Nieuw-Zeeland.

Donderdag 7 december gaat de PVDA in het parlement een wetsvoorstel indienen om het kiwimodel toe te passen. Naar aanleiding daarvan nodigen PVDA en Geneeskunde voor het Volk je uit voor een grote actie om het wetsvoorstel te steunen. Afspraak om 10.30 u. voor het kabinet van minister De Block.

Wat gaan we doen? Een gigantische “haka”, waarmee we onze eis voor betaalbare geneesmiddelen kracht bijzetten en tonen dat heel veel mensen voorstander zijn van het kiwimodel zijn. Gezondheidszorg is geen privilege, maar een recht!

Wat is een haka? Bekijk deze video:

Praktische info

• Afspraak donderdag 7 december om 10.30 u., Finance Tower, Kruidtuinlaan in Brussel.

• Vanuit de groepspraktijken van Deurne, Genk, Hoboken, Molenbeek, Schaarbeek en Zelzate vertrekken we samen naar de actie. Voor meer info over de gezamenlijke vervoerregeling kan je contact opnemen met een van de groepspraktijken van Geneeskunde voor het Volk (www.gvhv-mplp.be).

Meer info? Lees hier 'Het kiwimodel voor dummies'

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.

Ik denk eerder een gigantische Harakiri.