De PVDA zoekt een webmaster (m/v/x): maak samen met ons de toekomst

De PVDA zoekt een webmaster (m/v/x) om mee te werken aan haar toekomstproject. We willen de stem van consequent en sociaal links de komende jaren laten weerklinken in elk belangrijk maatschappelijk debat. En daar willen we nog veel meer mensen warm voor maken. We willen daarvoor zowel op het terrein als online veel meer actie ontwikkelen. Dat zijn ambitieuze doelstellingen en daarvoor hebben we ambitieuze mensen nodig.

Maak mee de toekomst

De PVDA is de ‘new kid in town’ onder de politieke partijen. We zijn een partij in volle groei en nog de enige nationale partij in België. We zijn fier op onze meer dan 10.000 leden, die elke dag actief zijn op alle terreinen. We hebben nu twee verkozenen in het federale parlement. Recente peilingen (VTM / HLN) tonen vooruitgang voor de PVDA. We willen in 2019 onze voorzitter Peter Mertens laten verkiezen om zo de stem van de gewone man en vrouw nog meer te laten weerklinken in Nederlandstalig België.

We willen de stem van consequent en sociaal links de komende jaren laten weerklinken in elk belangrijk maatschappelijk debat. En daar willen we nog veel meer mensen warm voor maken. We willen daarvoor zowel op het terrein als online veel meer actie ontwikkelen. Dat zijn ambitieuze doelstellingen en daarvoor hebben we ambitieuze mensen nodig.

De PVDA zoekt vanaf mei een m/v/x webmaster die erop gebrand is om mee te werken aan dit toekomstproject.

Vereist

• Hoger onderwijs.
  • Je spreekt en begrijpt (luisteren, lezen) Nederlands en Frans.
  • Je hebt een breed zicht op en interesse voor alle mensen in onze samenleving.
  • Je bent technologiefreak, maar ook politiek gepassioneerd. Technologie is voor jou vooral een middel om de PVDA op de kaart te zetten.
  • Je bent een digital native en een actief gebruiker van de belangrijkste sociale media.
  • RTFM is voor jou een evidentie. Voortdurend leren en nuttige technologieën en ervaringen exploreren is voor jou een dagelijkse behoefte.
  • Je hebt een agile mind. Als techneut ben je onze garantie voor gestandaardiseerde, kwalitatieve, doordachte oplossingen. Maar je ben tegelijk ook flexibel en staat open voor de nieuwe uitdagingen die de politieke actualiteit voortdurend brengt.
  • Je bent flexibel en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je werkt nauwkeurig en weet je dagtaken efficiënt te organiseren.
  • Je bent kritisch en denkt actief mee.
  • Strakke deadlines zijn voor jou geen probleem.
  • Geregeld avond- of weekendwerk vormt geen probleem voor jou.
  • Je werkt - behoudens uitzonderingen - in de hoofdzetel van de PVDA in Brussel.

Pluspunten

• Bij voorkeur Nederlandstalig, met sterke kennis van Frans, Engels.
  • Kunnen schrijven in de vermelde talen is een pluspunt.
  • Je bent lid van de PVDA.
  • Professionele ervaring in externe bedrijven of organisaties.
  • Diploma ICT.

Overzicht takenpakket

• Je speelt samen met de webmanager een centrale rol in het uitbouwen van ons digitaal platform voor de komende jaren, en specifiek voor de verkiezingen van 2018 en 2019. Dat omvat onder meer: bouwen van alle nationale en lokale websites, opzetten van campagne paths en goals, queries en dashboards … Je doet dit zelf of via onze agency.
  • Je bent, onder leiding van de webmanager, mee de contactpersoon voor onze communicatieafdeling en de externe agencies.
  • Je denkt actief mee over onze technologische strategie en visie, en brengt actief voorstellen aan.
  • Je werkt oplossingen uit, standaardiseert en documenteert ze, en leidt daarna anderen op.
  • Je realiseert praktische projecten, zelf of via lokale webmasters of vrijwilligers.
    • Opstarten en coachen van digitale acties
    • Info up-to-date houden, banners actualiseren …
    • Debugging van websites
  • Meten is weten. Jij bouwt een methodiek voor continue rapportage over onze KPI’s uit, die ons voortdurend helpt om onze content te optimaliseren. A/B testing, Facebook pixel … zijn bekend terrein voor jou.
  • Je werkt een professionele development workflow uit. GIT, DevOps, backups, beveiliging, updates, performantie … precies daarom mogen we jou vertrouwen.
  • Je bent de rechterhand van onze webmanager. Je uitdaging is zoveel mogelijk van hem over te nemen.

Groeipad

• Je staat in voor de opleiding en regelmatige training van lokale webmasters.
  • Je werkt in die zin ook handleidingen en documentatie uit over onze sites, digitale tools, huisstijl ...
  • Je staat mee in voor de opleiding van de lokale teams in het gebruik van hun campagnewebsite. Volgt mee op dat het lokale en nationale campagneniveau perfect op elkaar inspelen.
  • Je bouwt het nationaal webteam mee uit met vrijwilligers.

Praktisch

• Kan beginnen vanaf mei 2017
  • Bij voorkeur full time, aantal uren bespreekbaar
  • Stuur vóór 30 april uw cv en motivatie naar media@pvda.be