Boost Days van Comac: een steuntje in de rug voor de studenten tijdens de kerstexamens

De jongerenbeweging van de PVDA organiseert tijdens de examens voor de kerstvakantie opnieuw haar 'Boost Days'. Iedereen is er uitgenodigd om op een rustige plaats samen te studeren en pauze te nemen. Vrijwillige leerkrachten en studenten hoger onderwijs bieden hulp bij het oplossen van de laatste vraagstukken. De jongerenbeweging wil zo haar visie op onderwijs in de praktijk brengen: toegankelijk, kwaliteitsvol en op ieders maat.

Het wordt stilaan een goede gewoonte tijdens de examenperiodes: de Boost Days van de jongerenbeweging van de PVDA. Ook dit jaar wordt er tijdens de examenperiode voor kerst in verschillende steden studiehulp georganiseerd. Jongeren kunnen terecht in een rustige ruimte waar samen wordt gestudeerd en gepauzeerd. Vrijwilligers leiden alles in goede banen en leerkrachten en studenten hoger onderwijs steken zelfs een handje toe bij het verwerken van de leerstof.

De jongerenbeweging van de PVDA wil op deze manier haar visie op onderwijs heel concreet in de praktijk brengen. Tegenover het huidige onderwijs dat de ongelijkheid in de maatschappij reproduceert, stelt de jongerenbeweging dat de portemonnee van de ouders de studiekeuze of resultaten niet mag bepalen. Iedereen moet een kans krijgen in het onderwijs van morgen, stellen de organisatoren, door onderwijs gratis en toegankelijk te maken, maar bovenal kwaliteitsvol. Daarom zet de jongerenbeweging van de PVDA vandaag initiatieven op om te vechten tegen de schooluitval. Vanuit de gedachte 'samen helpen we elkaar vooruit' blijft het niet bij woorden, maar zijn er ook daden, in de studeerzaal.

Alle jongeren die middelbaar onderwijs volgen zijn daarom uitgenodigd om mee te studeren tijdens de Boost Days in Antwerpen, Brussel en Luik. Ook wie wil helpen bij het bijwerken van de leerstof (als leerkracht of student) is meer dan welkom.

Hieronder is per stad alle praktische info en een contactpersoon te vinden.

Antwerpen: https://www.facebook.com/events/1522063624776150/, Jos D'Haese (0478 19 16 26, jos.dhaese@gmail.com)

Brussel: https://www.facebook.com/events/1525807281063128/, Alice Verlinden (0485 43 03 65, aliceverl@gmail.com)

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.